Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 20 juni 2009

Lite ditt och datt

Av Maria - 20 juni 2009 21:41

Midsommar var väldigt rolig! Vi började med att gå till en stång här i närheten och dansa lite, när det började bli för pinsamt att dansa gick vi ur och ställde oss en bit bort och mötte sedan upp Saras släkt. Efter någon timme eller så åkte vi ett gammalt tåg enligt tradition. Det var mysigt och Saras pappa stog för underhållningen så vi höll på att garva ihjäl oss! ;)

Sedan åkte vi till stugan där några redan befann sig, vi åt god mat och hade det allmänt trevligt. Och pappan stog fortfarande för stor del av underhållningen! ;) När vi ätit oss så mätta att jag trodde jag skulle spricka begav vi oss hemåt och kollade på lite film. 

Vädret höll i sig, ett tag såg det ut som om det skulle börja regna men framåt kvällen var faktiskt himlen blå!


Idag sov vi inte alls så länge som vi gjort de andra dagarna, klockan hann väl iaf bli över 12. Men det är ju sommarlov, då ska man sova! Inte sant? ;)

När vi fått i oss lite mat gick vi ner till sjön med hunden. Vi hade tänkt att han skulle få bada lite men hunden och vi var ganska oense om den saken..Så vi fick gå hem igen men gick tillbaka med metspön i hopp om lite middag. Om man nu vill äta små bäbismörtar till middag så hör av er, jag kan värsta stället! Så någon grillad abborre till middag vart det alltså inte. Men om inte annat var det trevligt dessa timmar vi satt och fiskade.


Alldeles nyss har vi fått lite mat i oss och nu vet jag inte vad vi ska hitta på. Vi är nog alla ganska trötta efter dagens utflykter så vi tar det nog bara lugnt! :)

På måndag har jag tänkt att åka hem. Ska jobba till helgen och ev. veckan därpå. Måste ju hinna fixa lite med Bea inför SM också. Har helt totalt glömt bort att jag anmält henne till petten..

Måste smörja och fila lite på tassarna kan jag tänka mig. Har inte sett mina små grisar på en vecka nu snart. Man saknar dom ju, men jag har ju min lilla Junipher här. Som än så länge bor kvar hos sin mamma men ändå! ;)


Efter SM har jag och mamma planer på att sätta Bea med hane också. Vi är nog ganska ense om hane. Det är ju bevisat att han kan para (typ första dagen) och ungarna vart inte fy skam dom heller! Troligtvis kommer han ner samtidigt som lillbebben, får se när det blir! :)


Nu vart det ett ganska långt inlägg, men jag känner att jag måste nog bli lite bättre på att blogga :p

Appropå ingenting så fyller bloggen exakt 1,5 år idag! Lite onödig info sådär! ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards