Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 17 juni 2009

Nu måste jag berätta!

Av Maria - 17 juni 2009 19:03

Som de flesta säkert läst i Saras blogg har hennes fina Piggelin fött!

Jag och Sara har tidigare småpratat lite om att jag skulle få ta en av ungarna om det kom någon fin hona. Tro inte att Piggelin trycker ur sig två fina honor utan öronveck eller någonting då?   Eftersom jag har min mor som partner i marsvinsvärlden ringde jag henne på en gång och jo visst gick hon med på att en liten cream tjej kommer till oss om några veckor! Så nu har jag och Sara gjort upp en liten plan här om framtida ihopsättningar osv! ;) Vilken av ungarna jag tar vet vi nog inte än, lite svårt att se skillnad på dom nu när dom bara är en dag gammal. Men båda två är hur fina som helst i typen och har en energi så det sprutar om det! Underbara petgrisar med andra ord ;)

Det känns så himla kul att få ta en unge just härifrån då jag och Sara är bästa vänner. Kunde inte fått en bättre uppfödare! ;) 


Jag har varit här sen i måndags nu och har haft jätteroligt! Vi blir kvar här över midsommar och eventuellt åker vi ner till Södertälje på måndag. Vi får se! Någon hemresa har jag inte bokat än!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards