Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Maria - 31 januari 2010 18:00

Idag var vi iväg och hämtade Kenton från N! (tack!) Han går nu med Doris och det är tänkt att de ska bli cream bebisar :) Samtidigt vart det ganska mycket omflytting i burarna. Först fick Amelia och teddy honan som jag aldrig kommer ihåg vad hon heter till Junipher. Men Junipher är så grymt elak med Amelia så hon fick gå in till systrarna Betty och Beata. Och då fick deras mamma Mrs Waddington iställer hoppa in till Junipher, som sattes på plats! Så då var det lugnt i tjejburarna! Doris då som inte verkat fatta att det är herrsällskap hon fått in i buren var på Kenton som sjutton. Det slutade med att Kenton fick nog och bet till henne på nosen så nu sitter hon med uppspräckt nos. Så går det när man är dryg på grabbarna! Lilla Amelia har det inte lätt hon, hon är så försynt och försiktig, om någon ska äta där hon är går hon därifrån och aktar sig så fort någon kommer i närheten. Skruttan. Men hon verkar trivas bra hos små tjejerna. De är ganska jämngamla så hon går med några i hennes storlek. Trots att de väger 200 gram mer än henne och är 3 veckor yngre. Förstår inte varför hon är så extremt liten. Hon fick inte modersmjölk första dagarna då Elsa var lite halvkrasslig då och fick inte igång mjölken på en gång. Vet inte om det har med det att göra. Men förhoppningsvis kommer hon väl ikapp så småningom. Nu när det går tre ungtjejer i buren ska det serveras kligröt varje dag! Märkte att Mrs Waddington är en aaaningen tjock. Hon väger 1300 gram och är som en stor deg. Hon har väl gottat sig när små tjejerna fått fri tillgång till mat. Så nu blir det motion för den damen om hon ska klara en till kull i vår!


Och Elsa går med Prinsen som hon gjort nu i över 3 månader. Funderar på om man ska byta till antingen Alvar som är cream crested eller Zambezi som är cream self. Om Alvar är pew bärare skulle det ju vara häftigt med lemon crested! Får kolla upp om någon av dem är det!


Innan vi var och mötte N idag var vi förbi och köpte skidkläder åt mig. Det bli Idre på sportlovet och det jag hade förra året kan jag inte ha iår. Att köpa skitkläder och så är inte min grej riktigt. Vet inte varför men det är så svårt att hitta något man gillar! Men tillslut hittade jag en svart/vit mönstrad jacka och svarta byxor! Köpte också raggsockor att trampa runt i här hemma!


Nu ska jag gå och kolla hur det är i marsvinsrummet. Och diskutera bytet av hane med mamma ;)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards