Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av Maria - 7 januari 2010 13:57

Det känns som om det är lite rörigt med alla selfar här :p vem heter vad, vem är mamma till vem osv. Så jag tänke ta och göra en liten snabb presentation av alla selfar som bor här hemma!


Malaxis Zambezi Prince - self cream (Zambezi)

far till Betty Queen, Beata Queen, Baccardi King och Baileys King

  

Mrs Waddington - self buff. eng import.

mor till Betty Queen, Beata Queen, Baccardi King och Baileys King


Junipher - self cream. från min bästa vän Sara

  

Malaxis English Prince - self cream (Prinsen)

far åt Amelia Queen  


Trollstugans Elsa

mor åt Amelia Queen  


Sch Malaxis Dolce Prinsipessa - self pe white (Doris)

  

Nybackens Betty Queen - self buff

mor - Mrs Waddington

far - Zambezi Prince   (Zambezi)


Nybackens Beata Queen (pälsriktningsfel) - Self cream

mor - Mrs Waddington

far - Zambezi Prince  (Zambezi)

  

Nybackens Baileys King - Self buff

mor - Mrs Waddington            TILLSALU

far - Zambezi Prince  (Zambezi)

  

Nybackens Baccardi King - self buff

mor - Mrs Waddington                   TILLSALU 

far - Zambezi Prince  (Zambezi )


Nybackens Amelia Queen - self cream

mor - Elsa

far - English Prince (prinsen)


Trollstugans Alvar - eng. crested cream


Natalia - nu förväntar jag mig att du har stenkoll! ;)

Av Maria - 7 januari 2010 13:50

Då är alla tre dagar av Kista mässan slut. Jag var så sjukt trött igår att jag somnade på en gång när vi kom hem. Orkar inte sitta och skriva alla reslutaten så utförligt men i petten fick allihopa 2 silverkort var. Och en varsin rosett. Doris pet 2. Junipher pet 5 och Betty pet 3. I ras fick Doris två cert och är nu Champion. Både Junipher och Betty fick ett cert var. Och Bea fick pet of the year 2. Det hade jag absolut ingen aning om, med riktigt roligt var det! Lite tårögd vart jag nästan ju. Trots att det var segt med tre dagar har det varit riktigt roligt, med lunchdejter och allt ;) Och Betty vart lite av ett mysterium för många, med hennes ja vad ska man säga? Annorlunda färg på magen?


Idag har jag tömt alla transporter, tvättat handdukarna och allt sånt. Städat inne hos marsvinen så nu är det riktigt fint där inne! Är nog dags att börja plugga lite också. Skolan börjar ju snart..




Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards