Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Maria - 10 januari 2010 15:20

Idag är det sista lovdagen. Känns blandat faktiskt. Jag längtar inte till proven vi ska ha, känner sån press över de. Men det ska bli kul att träffa alla igen och så. Har kikat på vårt nya schema som ska börja nästa vecka, så underbart. Börjar 10 de flesta dagarna vilket innebär sovmorgon och buss med gänget som går här i tälje.


Ute snöar det som sjutton, jag undrar hur mycket snö vi har fått den här vintern. Känns som om vi kommer bli heelt insnöade. Hoppas att tågen går som dom ska imorgon förresten..


Helgen har varit toppen. Har varit med Marcus hela helgen, när han tillslut kom hem från fjällen. Igår var vi med Å och N, som vi var med på nyår. Riktigt trevligt var det. Drack lite skumpa som var kvar från nyår! Mumma! :D

Nu sitter vi och funderar på om jag ska ta och göra debut som bilförare, om vi hinner innan mörkret kommer..iiih pirrigt!! Inte på vägen såklart, utan på en stor parkering så jag har gott om utrymme. För mamma är rädd om sin bil säger hon?? Vad kan hända liksom?

Lite marsvinsprat också. Ingen får antibiotika nu (halleluja!!) Men Prinsessan däremot är som ett benrangel. Men det var hon ju sist hon var sjuk också och återhämtade sig fort. Som tur är har hon sin passion för mat kvar och är allt annat än kräsen. Så kligröt ges varje dag! Hon är tillbaka till burkompisarna nu också. Vi har inte klämt bölden på fyra dagar nu och den har hittils inte vuxit utan är faktiskt borta. Vad som känns nu tror jag är en ärrbildning eller så av snittet. Läkt innifrån har det gjort också, ser riktigt fint ut. Och pälsen har nästan vuxit tillbaka där hon vart rakad. Snuttan. Elsa är inte längre sne i huvudet, det vart bättre redan efter andra dagen men det kändes dumt att avbryta en kur så vi fortsatte i 6 dagar och slutade nu i förrgår, och inga tecken på att det har kommit tillbaka. Känns verkligen som om vi har rott i land nu. Och tack mamma som hjälp mig så mycket...Och vi kliar oss i huvudet om vem vi ska sätta Doris (pew:en) med. Buff och få enbart cream eller pappan till buffen som är cream? Kruxet är att buffhanen är tillsalu och tänk om det inte går att sätta ihop han med brorsan efteråt? Då sitter vi med två buffhanar..Vi får klia lite till helt enkelt ;)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards