Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Maria - 26 januari 2010 08:14

Idag börjar jag så sent som halv 12! Har skrivit klart novellen vi ska skriva i svenskan så jag behövde inte gå på första lektionen idag. Sköööönt med sovmorgon :) Så jag har varit upp sen halv 8 och gått och lullat runt.


Idag har jag klipptid kvart över tre. Har varit påväg flera gånger, stått utanför frisören och tänkt gå in och boka tid. Men har inte velat. Men någongång lär man väl klippa sig när sista gången var i maj :p såg idag att det är rätt så slitet. Men samtidigt är det rätt skönt att sitta i frisörstolen. På något sett så tänker jag inte på någonting när jag sitter där. Man bara kopplar av.


I helgen födde Debora också. Första ungen, en golden/white hona, är nog den sötaste ungen jag sett. Såååå stora ögon och ser riktigt ut som en flicka. Docksöt!


Och Elsa som vi tyckte var dräktig förut verkar inte längre vara det. Hon har gått med Prinsen bra länge nu. Det är nog närmare 3 månader. Kanske man får ta och byta hane. Det får bli om några veckor då det blir lite ommöblering i burarna ;)


Helt mör i kroppen är jag också. Vi hade styrka på idrotten igår, IGEN! Vad vill han få oss till? Nej men det är kul faktiskt! Förutom att idag är min kropp som spagetti som kokat i en timma. Igår när jag skulle resa på mig efter idrotten föll jag bara ihop igen, benen var helt slut! Galet. Imorgon ska vi ha spinnig på idrotten men det missar ju jag. Imorgon är dagen..


Nej nu ska vi vara glada! Jag är sjukt utställningssugen. Och juste, apropå det. GLÖM INTE ATT ANMÄLA TILL KM ALLA NORRORTARE. SISTA DAGEN ÄR OM EN VECKA, DEN 2 FEBRUARI

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards