Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under juli 2010

Av Maria - 20 juli 2010 13:13

det är bra underbart med ledighet!

Igår var jag och mamma in till stan på förmiddagen och shoppade lite på rean. Jag letade även presenter till Åsa och Marcus. Åsa fyller år imorgon så hennes är fixat. Kan inte skriva vad det är för jag tror hon smyger in här ibland. Men Marcus däremot, var ska man köpa!? Har frågat hans kompis om hjälp och fick till svar "köp Olas nya skiva!" Men jag tror inte det va..

Iallafall hittade jag ett par beiga jeansleggins, jag har alltid velat haft sånna, och nu passade jag på, fast det var inte på rean, men ganska billiga endå. En vit tröja med puffärm hittade jag också för 79 kronor :-)


När vi kom hem la jag mig i den extrems starka solen ett tag, och det räckte, brände mig inte, men fick färg ;-)

Sen kom pappa hem och då skulle vi till Strägnäs för att kolla motorcykel. Gissa vem som körde?? På motorväg?? :-D


Idag har jag inga större planer, jag har så hemskt gärna velat åka till IKEA länge. Vill köpa en typ whiteboardtavla in till marsvinen, det är så krångligt och ha allt i en liten bok som jag har nu. Sen skulle de behöva få lite nya tunnlar och sånt roligt. Och någonting till mitt rum åker alltid med ner i vagnen! Ser att det börjar mulna på nu så om jag är riktigt snäll kanske mamma är med på mitt förslag. Jag har ju faktiskt tvättat idag...


Ikväll kommer en familj från Järna och ska kika på Debora Jo och Kajsa Kavat. Vi har 4 djur som har samma mamma, och är i ungefär samma ålder. Så precis när vi hade beslutat oss om vilka som skulle säljas ringer en familj innan vi ens hunnit sätta ut annons! Så de ska få sig en liten stylingstund strax ;-)


Nu börjar det komma in mörka moln så jag undrar om jag ska gå ut och lägga mig i solen innan det brakar loss, tror nog jag gör så :-)



Av Maria - 15 juli 2010 11:15

Glömde säga! När jag precis hade satt mig på tåget ringde mamma och sa att det satt en bebisa hos Elsa. Förstår inte hur hon gömmer sina ungar. Det var ju bara för två veckor sen vi garanterade att hon var dräktig. Och gissade på ungefär 4 veckor kvar. Men så blev det inte, denna ljuvliga flicka ploppade ut i måndags. En stor tjej på 117 gram som redan är uppe i 132 gram.


Hon är jätte typad, nästan lite för typad. Ögonen är stora som klot men öronen är inte så mycket att komma med. Tycker hon ser jätte jämn ut i färgen också!


Nybackens Desederia Queen

    

Av Maria - 15 juli 2010 10:57

Åh vilka underbara dagar jag har haft i Göteborg med min bästa vän! Hotellet var hur fint som helst, sällskapet var bäst, allt var bäst.


Dagen då vi kom ner hade vi planerat att gå på Liseberg. Vi kom fram vid 1-tiden och checkade direkt in på hotellet. Gjorde oss snabbt hemmastadda och drog ner på stan. Vi bodde alldeles precis intil Nordstan,vilket var superbra.

Vi inhandlade lite gott såsom chips med dipp, alkoholfritt på systembolaget, nötter och annat smaskens! Med vår tillfälliga drickakyl i handfatet fyllt med is fick vi drickan kall och god. Framåt kvällen drog vi till Liseberg och åkte tills vi inte kunde åka mera :-p Vi skulle kolla på Lotta på Liseberg men det var så otroligt tråkigt så vi drog hem till hotellet igen och fortsatte äta på våra chips.

När klockan var sisådär runt halv 10 hade vi fixat oss från allt äckelvatten man blev drängt i i Kållerado och Flume Ride. Då blev det lite bråttom ner på stan för att äta middag. Såklart stängde allt 10 och tog inte in några gäster då. Men vi hittade ett helt underbart café, men världens godaste latte. På riktigt! Så vi köpte med oss en varsin Foccacia och en latte upp på rummet och satt i sängarna och åt och glodde på film. När klockan passerat 12 för länge sen somnade vi.


Tisdagen erbjöd regn men inte stoppade det oss inte. Jag hade fått för mig att det fanns en jättelång restauranggata vid hamnen i Göteborg. Men efter mycket letande konstaterade vi att det var i en annan stad..:-p

Men vi gick runt lite i Nordstan och shoppade på alla reor som var. Fikade på Franks (det där underbara caféet) och så. Sen vet jag inte vart dagen tog vägen. Det blev kväll och vi hittade tillslut en restaurang vi tyckte såg bra ut. Satt riktigt länge och åt och kollade på alla roliga Göteborgare. Upp på hotellrummet igen och äta det sista av chipsen. Precis innan 10 kom vi på att vi ville ha något mera gott. Ost och kex tyckte båda lät bra. Vi hade sett att det fanns ett Hemköp inne i Nordstan men såklart var det stängt. Efter att ha sprungit runt i bokstavligen hela Göteborg hittade vi en 7eleven. Vid ingången stog en kyl med ben&jerrys. Ingen tvekan! Så hel natten satt vi på hotellrummet och åt glass och snackade ännu mera  :-)


Onsdagen var det inte så mycket mer än att checka ut och så. Lite shopping hann vi med :-)


Det finns så mycket att berätta om men det skulle inte finnas plats för det här, varjefall har det varit en grym resa som jag aldrig kommer att glömma.

Bilder kommer sen :-)

Av Maria - 12 juli 2010 07:48

Nu packas det sista till Göteborg! Vädret lovar fint, det kommer bli bäst. Har med mig kameran och ska fresta med lite bilder på onsdag ;-)


Tjing!

Av Maria - 10 juli 2010 12:22

tralalalaa..sitter här och lyssnar på Grease-låtar. Man bli glad!


Idag har jag hunnit med massor, och jobbet börjar inte förän om en och en halv timme. Var till stan och köpte trosor och schampoo. Hittade även ett par ballerinaskor på rean för 149 ynka kronor! :-D Tog ut lite pengar till Göteborg så jag slipper ta på kort hela tiden.


När jag skule hämta ut mina kläder på posten insåg jag att jag hade raderat smset med lösenordet..Men det skulle gå ändå, fast mamma behövde skriva under, för det är ju beställt i hennes namn. Såklart har hon inte haft tid ännu så jag har inte fått mina kläder, men jag hoppas att vi kan åka ner så snart som möjligt. Allt annat ligger på sängen och är redo för att packas ner!


Jag har glömt att berätta en sak också. Elsa är dräktig! Tror det är ca 4-5 veckor kvar :-) Håll tummarna den här gången med!

Av Maria - 9 juli 2010 22:41

3 klänningar, 3 trosor..3..jäklar, alla trosor är i tvätten!


Me jag gillar´t! Jag älskar att packa. Allt rent är framplockat. Tvätthögen är lagd framför maskinen och en är på g. En kjol och en klänning ska jag hämta från posten imorgon, mina kläder från HM :-)

Det är mycket man ska tänka på som ska med. Men med min packningslista som jag har renkrivit sjuttio gånger ska ingenting vara bortglömt!


Imorgon ska jag in til stan för at fixa diverse grejer.Trosor ska köpas. När rumpan inte växer får man köpa nya för att de gamla blir urtvättade, inte för små :p


Jobbet börjar inte förän 14:00,så jag hinner en hel del innan. Batterier måste köpas, för att skriva på ett trådlöst tangentbord där batterierna börjar tryta är ingen höjdare, därför blir det ett kort inlägg idag. :-)

Av Maria - 8 juli 2010 19:43

Dagarna sedan måndag kan beskrivas med ett ord : jobb.

Men det är roligt, förstår inte hur mycket södertäljeborna kan äta och fika egentligen? Konstigt att alla inte rullar fram.


Idag började jag lite tidigare då jag var ensam att öppna. Det är så mysigt att öppna. Man kommer in i cafét och brödet står i ugnen och någon kaka har precis blivit klar. Om ni föreställer er en typisk bak-mormors lukt i huset. Så luktar det ;-) haha vilken beskrivning..


Imorse fick jag mig ett gott skratt tack vare min älskade katt Kajsa. Hon har nog inte alla hästar hemma ibland, typ idag.

Hon vet att hon inte får vara inne hos marsvinen men kan ju inte låta bli när fönsterna står på vid gavel, det är ju så roligt att hoppa in. Idag när jag stog och gav de så liven frukost kommer Kajsa smygandes möt dörren. Ni som har katt vet hur de ser ut när de tar sats till att hoppa högt? Hon stog så ett bra tag, och skulle hoppa ut genom fönstret, som var stängt...

Så gick hon lite stött därifrån. Det är vår Kajsa det!


Nu har jag fyllt magen med tacos och har precis duschat. Snart ska jag sätta mig i soffan med marcus och kolla på film och äta jordgubbar. Nammi! :-D


Imorgon blir det jobb igen, men först ska jag in till stan och ta ut lite pengar till göteboooorg! 

Av Maria - 6 juli 2010 17:24

Då var SM avklarat för i år också! Jag är mer än nöjd och åkte hem med en jättefin rosett tillhörande min vackra Betty Queen. Lillsnuttan pussade till sig en BIS PET 7!!

På 92p ska man inte vara missnöjd! Heller inte med Beata Queens 91p! Är stolt över mina tjejor :-)


Det var en toppen utställning som klickade varenda sekund, inte ett enda problem märktes av. Måste säga att Mitt och Polar gjorde ett dunderjobb som lyckades på så få människor. Tummen upp åt er!


Nästa utställning är inte förän NM i september, men det känns som om man är ganska mätt på utställningar nu så det gör nog inte så mycket att ha sommaren ledig :-p På NM får jag äntligen ställa mina prinsessor, ni ska se hur söta de är! Tror mamma la upp nya bilder på dem igår, ta en titt vettja på hennes blogg 


Nu har jag precis kommit hem från jobbet, var riktigt mycket folk, trots vädret. Jag undrar var de 25 graderna och skinande solen tog vägen? Men det är ju lovat sånt väder hela sommaren så en dag med regn tror jag inte gjorde så mycket.

Imorgon börjar jag inte förän klockan 2 så jag ska ta mig en slappmorgon. Som om jag inte gjorde det igår, vaknade kvart över ett av att mamma ringde! Sen kändes allt helskumt på dagen, som om den bara var halv. Man ska inte sova så länge, man blir inte riktig människa då :-p 

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards