Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Maria - 1 juli 2010 21:15

Shit vad dagarna går fort när man har sommarlov! Tyckte det var igår jag skrev här och så var det i måndags! Jaja, vad har hänt sen dess då? :-)


I tisdags var det jobb som gällde. Blev en hel del timmar. Från 10 till 19 stog jag, timme in, timme ut, i kassan. Men det är så roligt så det kändes aboslut inte som 9 timmar! När jag väl kom hem hade jag så galet ont i mina ben för att jag stått så länge så jag satt och la passians med mig själv. Inget liv? Svar ja.


I onsdags var jag ledig och låg och solade i princip hela dagen. Jag fick mig en ny vän den dagen. Solen. Brände mig inte det minsta utan fick BARA färg. Satt i solstolen ett par timmar och pluggade körkortsteori. Så jag är snart redo för att ta kortet dåva ;-) Om jag bara kör lite mer på vägarna så..Har bara kört en gång på sommarlovet, igår. Iof körde vi en bra bit och allt gick jättebra. Men fick bara lite panik när bussen mötte mig på enn jättesmal väg, i en skarp kurva, och ligger över på min fil! Men jag körde förbi honom utan några knäckta backspeglar eller repad lack :-D


Idag var det dags för jobb igen men blev inte riktigt lika många timmar. Började 10 och slutade 15. MEN, igår hade det blivit tre räkmackor kvar, och vi tre som jobbade idag kände oss väldigt lyckligt lottade att just vi jobbade ;-) Så till lunch idag blev det räkis. Men jag orkade långt ifrån hela så jag sparade hälften óch skulle ta med hem till middag, men glömde den såklart..

Ett bevis på att räkmackorna är enorma. Alla som känner mig vet att jag äter för flera personer, och inte ens jag orkar en! DÅ är de mättande ;-)


Nu har jag precis varit och plockat några påsar med gräs. Så härligt nu när marsvinens magar har vant sig vid gräs, man slänger in högar med gräs som de mumsar i sig på nolltid! Sötnosarna :-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards