Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

bra dag!

Av Maria - 2 februari 2010 21:37

Åh vilken härlig start på dagen jag fick idag. Skulle ta 9 bussen, vilken är helt underbart. Sov hos marcus och ställde klockan på kvart i 8 och kunde göra mig iordning i lugn och ro. När jag gick till bussen var det några minus och klarblå himmel. Satt i solen och väntade på tåget som var någon minut sen, men för en gång skull gjorde det inget, desto längre fick jag sitta i solen. På tåget satt jag mig och läste Metro som vanligt och tänkte att jag en gång för alla skulle ge mig på att lösa prova soduko. Njaaaee..inte min grej, tog mig kanske 40 minuter, då gav jag upp efter att ha suddat hur många gånger som helst. Skoldagen var alltså kort då vi började halv 12 och slutade halv 2. Men efteråt skulle vi kolla på en teater vi ettor. Den var ganska bra, så lite värt var det att stanna kvar två timmar efter vi slutat. Och dels var det obligatoriskt.


Jag har glömt att berätta en sak. Igår hade vi idrott. Jag har ALDRIG varit så rädd i hela mitt liv.

När jag gick i gymnastik för ett par år sen och gjorde en volt på trampets så kom jag bara halvvägs och landade på nacken. som tur var böjde jag in den så pass mycket att ingen större skada blev skedd. Men efter det har jag inte vågat hoppa trampets, knappt sån där stor studsmatta heller. Alltså var det flera år sedan jag hoppade. Igår när vi skulle göra det på gympan såg jag fram emot det jätte mycket, för det var vad jag tyckte var roligaste grenen i gymnastiken. Men när jag skulle göra ett enkelt vanligt ljushopp, (typ spiken) så vek sig benen bara för mig. Tänkte att det var för att jag var lite ovan så jag gjorde ett till hopp, benen vek sig igen. Jag vart så arg på mig själv och så rädd. Satte mig i kanten för ta lite luft och börja om på nytt. Men jag bara skakade. Benen skakade som gele, likaså armarna. Satt och grät av rädsla. Så hemskt. Jag ville så gärna klara det, men det gick bara inte. Tack vare så underbara klasskompisar ställde jag mig upp igen och tog ett djupt andetag och hoppade, ett perfekt, högt, spänt hopp. Vilken känsla det var. Men så rädd jag var!! Vi gick inte längre än att göra kullerbyttor från trampetsen med fart. Imorgon ska vi börja med just volter. Får se om jag kan. Vill ju men samtidigt kan jag gissa att jag inte klarar det. Fortsättning följer! ;)


Glöm inte att anmäla till KM idag också alla norrortare, som vanligt gjorde jag det nyss, i sista sekund!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards