Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Maria - 21 februari 2010 20:24

Jag har haft en toppenhelg!

I lördags var det utställning i Kallhäll. KM för oss norrortare. Mamma kom in till mig vid halv 5 på morgonen och jag vaknade med ångest och tänkte direkt att det var skola. Men när jag kom på att det var utställning vart det plötsligt mycket bättre! :-)

Dagen vart väldigt lång, men bra! Både Beata och Betty var i första klassen, så efter 5 minuter efter start var jag ju klar! Men jag hittade annat att göra såsom skriva åt domare och så. Beata vann sin klass på 5 djur och kom till final, där hon kom 6a. Hon har en helt fantastisk kropp, och är bara 4,5 månader! Och mysteriet med Betty och hennes mage fortsatte! Den har mörknat men är fortfarande inte som den ska vara till färgen. Fortsättning följer ;) Fick även höra att Beatas toppfärg var jätte bra, då blev jag glad! :-) Det var en väldigt lyckad utställning med många nya intresserade utställare, vilket är roligt! Hörde flera stycken som ville bli medlem i föreningen :-)


Efteråt var det årsmöte, som tog lååång tid. Men alla motioner till stämman skulle gås igenom osv. När vi äntligen kom hem vid 8 så somnade jag på soffan till melodifestivalen som en stock! 


Vaknade hyffsat tidigt imorse, var uppe redan vid halv 10 tror jag! Och vid 11 kom det en familj och tittade på marsvinsbebisar, med sig hem fick de 2 grabbar. Varav den ena skulle heta Elin :-p Iallfall så kommer de att få det superbra i deras nya hem!

Framåt eftermiddagen kom släkten för att fira syster som fyllde år förra helgen.


Men nu ska jag ta och hoppa in i duschen och sen lägga mig, börjar tidigt imorgon :)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards