Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 18 april 2009

sweet 16!

Av Maria - 18 april 2009 11:36

Hipp hipp hurra hurra hurra hurra!!

Idag fyller jag år! hela 16! Igår kom vännerna hit och satt på mig ögonbindel och jag fick sätta mig på en moppe och blev körd runt runt. Tillslut, när jag blivit tillräckligt snurrig var vi framme vid en strand där grillen stog färdig och allt! Vi grillade korv, machmellows (stavning) och tog en del roliga kort ;) Vädret var perfekt, ca 10 grader varmt och solen höll just på att gå ner :) När vi grillat färdigt åkte vi alla hem till M och fjantade lite. Spelade brännboll, sjöng singstar och åt tårta :) I present fick jag ett presentkort på Vero Moda och en kaka som de flesta vet att jag är helt tokig i. Tackar mina vänner extremt då de gjorde det till en toppenkväll!


En annan positiv sak då! JAG KOM IN PÅ GYMNASIET!! så som jag förstog det så fick jag inget brev då de låg i stockholms län, men de som jag tog som fjärde val ligger inte där och därför fick jag brev från dom. Men jag var inne och kollade på gymnasieintagningshemsidan och då stog det att jag kommit in på allihopa! Och mina poäng var högre än medianen på Spånga.

Det här var alltså bara en preliminär intagning för mina julbetyg men förhoppningsvis jobbar jag upp några av betygen och höjer mig i poäng. Så i juli någongång får jag veta om jag kommer in på riktigt.


Rummet börjar bli riktigt fint nu, väggarna är målade en gång, de ska målas en gång till idag. Golvet ska läggas och förhoppningsvis hinner vi till IKEA där jag ska få saker till rummet som present :) Jag har lite grejer jag kommit på :)

 
 
Helena

Helena

18 april 2009 14:02

Grattis Maria!
Både på födelsedagen och till att du kommer in på din önskade gymnasieutbildning!

http://essingeringensmarsvin.bloggagratis.se

 
Natalia

Natalia

18 april 2009 19:21

Hipp hipp hurra, grattis på födelsedan'!!!!!!!

http://hellopiggy.bloggagratis.se

 
Karin F

Karin F

19 april 2009 09:19

Gratulerar på födelsedagen (i efterskott) och till att du kommit in på den önskade utbildningen!

http://myosotis.bloggagratis.se

 
Sophie

Sophie

20 april 2009 22:21

Grattis i efterskott och grattis till gymnasiet! Skitkul! :-)

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards