Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Maria - 5 april 2009 19:21

Nu var det ett himla bra tag sen. Det har egentligen inte hänt något kul.

Eller lite kanske.

Har fått veta att jag skrev IG på svenska nationella. Eller skrivningen var ett VG men jag följde inte instruktionerna så det vart et IG. Inte mycket att göra men det kommer inte påverka mitt betyg. Vår bästa mattelärare som är den coolaste jag sett ska sluta. Han har fått ett jobb som det han är utblidad till. Klinisk organisk kemist om jag inte minns helt fel. Glad för han med et här betyder att det här är min 6 nya lärare sen jul! Matte provet jag skrev för några veckor sen för att jobba upp mitt IG som jag lyckats få till blev godkänt. Så nu ligger jag på G-. Pratade med min han som sätter betygen på matten, som även är min huvudlärare lixom, och han sa att det ska mycket till nu för att jag ska sänkas till ett IG. Och jag ska inte sänkas, så är det bara. Jag kan bättre än så.


Vi har haft engelska nationella också, gick väl sådär. Gillar inte att prata engelska. Mitt arbete om genetiska sjukdomar går super. Är så himla nöjd hittils och det är svinkul. Nu är faktan skriven och jag ska bara skriva egna åsikter osv. Det blir roligast.


I fredags åkte vi ner till Lessebo. Mamma och alla Mariorna förutom jag åkte ju som representanter för norrort. Det tog ett bra tag ner men det var et definitivt värt! Dels var det supervarmt! 16 grader långt in på kvällen. Vi bodde i en jättegullig stuga några minuter från utställningslokalen. Underbara Bea är verkligen en vinsttjej!!

Hon fyllde senior på dagen och det var 10 anmälda selfar så jag vågade inte hoppas såå mycket men samtidigt hade jag stora förväntningar. Och visst hade jag rätt! Hon blev den enda selfen med 90p (!!!) och BIR med cert. I stora BIS finalen placerade hon sig som BIS 3!! Garanterat yngst av alla!

Den danske domaren sa något om henne men för det förta går det inte att förstå danska när man inte kan tokkonsentrera sig och för det andra var jag så glad att jag stände av allt runtomkring. Men något bra var det säkert han sa! :p


Idah har vi flängt runt i affärer för att hitta golv och tapeter. Golv har vi hittat så hela mitt rum är tomt och det ekar så fort man sätter ner foten.

Imorgon förmiddag ska jag till Sara och blir där en hel vecka! Ska bli himla kul :)


Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards