Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Maria - 11 oktober 2008 16:33

Vad fort det går!

Från att ha lite ont i huvudet, och frysa lite sitter jag här med 38 graders feber!? :O

Det har jag ju inte tid med! Inte alls!

Har satt mig här i datastolen med myskläder,ulltofflor och en stor skön filt och hoppas på att jag piggnar på mig tills på måndag.

Kanske inte blir nån mässa imorgon då. Jag som sett fram emot att träffa kusinerna!

Lägger mig tidigt ikväll, hoppas på en "endags feber".

Av Maria - 11 oktober 2008 14:50

Helg, äntligen!

Igår kom tre tjejkompisar förbi. Vi åt god mat, kollade på filmer, sjöng lite karaoke och bara va. Trevligt hade vi iaf. De sov även över här. Vi sov i husvagnen, alla fyra klämde ihop sig i en dubbelsäng. Kan säga att vi inte behövde ha någon värme på och fönstret kunde vi ha på glänt.

Vi somnade väll runt 3 tiden och vaknade 10.

Känner mig int helt 100 idag heller. Lite ont i huvudet, halsen svider lite, och allmänt trött. Hoppas det blir bättre under dagen!

Jag har satt mig här med en stor varm kopp te och ska bara njuta av alla blogginlägg osv. som jag inte läst på några dagar.


Ikväll ska det anmälas till Kallhäll också.

Jag hade ju funderat på att ta med mig Prinsessan. Men hon får stanna hemma. Främst för hennes del, hon är inte alls i kondition för en utställning. Sen måste hon vila upp sig ganska rejält. Hon är inte ännu helt återställd. Och om jag anmäler kan jag ge mig tusan på att hon inte klarar sig. Så hon får gå hemma och äta av sin persilja:)

Men Cindra Prindra yrtroll ska självklart med. Och när jag såg domaren på klippta vart jag ännu mer motiverad!


Höstlovet är också planerat in i minsta deltalj.

På söndagen, alltså den 26:e, åker jag upp till Sara. Sen på onsdagen åker vi ner till Södertälje. Blir nog en heldag i Stockholm på torsdagen.

På fredagen är det marsvinsstyling som gäller och lördagen ägnas åt utställning :)

Ett underbart lov är vad det kommer bli!


Nu ska jag fortsätta surfa runt och kurera mig lite:)

Imorgon ska jag nog på hem&hus- mässan med min käre mor, hennes syster och mina kusiner. Blir trevligt:)


MM trillade ner i brevlådan häromdagen.

Såg att min ansökan om delägare var med!

Nu är det bara och vänta och se om någon säger emot. Annars är jag delägare i Nybacken´s uppfödning! :D *glad*

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards