Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Maria - 5 oktober 2008 12:41

I början av nästa vecka är det spexfoto i skolan. Vårt tema är Disco!

Lite kul då man kan klä sig hur gräsligt som helst utan att någon säger nått.

Jag tog iaf en tripp in till stan idag och köpte NEON ORANGEA leggins.

Till det ska jag ha ett cerise rosa linne, 50 liter smink i ansiktet, dvs. ögonskuggor, glitter mm. Jo, jag ska försöka ta en bild i skolan och visa.

Om jag vågar..:p


På stan körde jag turbo! Inte konstigt eftersom pappa skjutsade in mig och följde med mig in och ut i alla affärer. Han ser inte så road ut och då skyndade jag mig lite. I farten fick jag med mig en söt puderrosa tröja, ett par stövlar, pennor och sånt som är bra att ha i skolan. Allt detta på 45 minuter. Det var ett rekord konstaterade jag och pappsen!


Prinsessan har återhämtat sig riktigt bra. Hon äter fortfarande inte helt själv. Jag knatar fortfarande upp i skogen och hämtar hennes favoritgräs.

Hon äter hö och man blandar det med gräset. Kornkross har hon börjat äta ur matskålen också. Vi har inte stödmatat henne med critical care på 4 dagar. Hon är fortfarande lite benig och tanig men det kommer, det kommer :)

Istället har hon börjar rossla lite. Så vi förlängde kuren med Bactrim ett tag. Jag tycker hon låter bättre idag. Det första jag tänkte på va att hon fått ner mat i lungorna. Oj vad dum jag kände mig! Men eftersom hon inte har blivit sämre, utan bättre så är det nog inte så.

Så snälla håll alla era tummar, tår och tassar nu!

Så kanske det blir en comeback i Kallhäll?

Jo förresten! Hon brunstade häromdagen och är alltså inte dräktig!

En lättnad för hjärtat att veta att hon inte behöver stå ut med något sånt här igen!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards