Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 12 maj 2009

Av Maria - 12 maj 2009 16:52

Alldeles nyss var jag inne och fixade massor hos marsvinen :)

Blandade ihop en liten gå-upp-i-vikt-och-få-mer-massa blandning till Algot, speciellt. De där små påsarna med guldigt snöre vi vann i helgen är superbra för att få massa, har fått lite Mustang Müsli av M. Så de två blandade jag ut med lite kornkross och valsade ärtor. Kommer nog göra susen! Småstädade lite i Sickans bur också då det faktiskt kan komma bebisar vilken sekund som helst nu! Jag har inte lärt mig att känna om de är öppna eller inte så det får mamma kolla när hon kommer hem. Men det är nog mysigare för ungarna att gå sina första steg i en ren bur :) Medans jag höll på där inne fick Prinsessan och Canezza vara ute ett bra tag och motionera lite granna. Kan behövas för båda två, men speciellt för P. Canezza var lite småfeg i början men när P sprungit sjuttioelva varv i rummet kom hon också igång och de började bokstavligen hoppa över allt som gick att hoppa över. Stolsben och sopskyfflar. Sötnosarna :) Sen blev det för mig att krypa och torka kisspölar..


Fick reda på reslutatet från mitt arbete idag. Är så grymt grymt besviken, inte bara på betyget utan också kommentaren! Måste prata med läraren imorgon..Dessutom har jag fått hem en IG-varning i idrott? Jag som varit med på allt och gjort allt?? Snart slut på nian. Skönt.

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards