Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 20 november 2009

Av Maria - 20 november 2009 18:47

Nu var det ett tag sen jag bloggade på riktigt. Har inte haft ork eller lust. Har varit helt kortslutning och huvudet har kännts raderat, på något vis. Svårt att förklara men all kraft har gått åt till att komma upp på mornarna. Som tur är har jag så gulligt vänner i skolan som gjort dagarna lättare och familj och vänner här hemma. Men nu känns det bättre, vilket är skönt.


Det mesta är gjort i skolan. Har bara tre prov kvar tills nästa vecka. Sen är det ju praktik så man kan ju säga att jag klarat ut första terminen i första ring om en vecka. Känns helt sjukt. Om en termin har jag gått ut ettan på gymnasiet. Galet. Om två år står jag själv som djurvårdare och har såå många möjligheter! Häftigt.

Fick tillbaka växt- och djurlivsprovet jag skrev för några veckor sen om växt och svampriket. Fick vg på det. Skulle velat haft några fler poäng. Men samtidigt, hur mycket kan jag begära första provet på gymnasiet? vg är ju grymt bra. Så jag är nog rätt nöjd, och stolt, ändå! :p


Anmälan till Badelunda är inskickad. Blir Junipher och Doris som följer med. I ras och pet. Samma som var med till Kallhäll alltså. Så förhoppningsvis är dom någolunda trimmade iaf :p Funderade på om jag skulle ta med lilla Amelia ett tag men hon har ganska mycket bebispäls kvar så hon kan lika gärna vänta tills Kista. Måste ju ge petdomarna lite jobb!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards