Maria, mitt i tonåren

Direktlänk till inlägg 18 juli 2008

Shopping. Igen!

Av Maria - 18 juli 2008 21:45

En vän sa till mig igår:

- Blir tjejer aldrig trötta på att shoppa? Det är det enda ni gör!


Men idag var första gången på 15 år som jag var trött på att shoppa.

Igår sprang jag och mamma i Skäris i åratal. Och idag åkte jag och Sara med mamma och pappa in till stan. Pappa skulle vidare och fixa lite skruv. Mamma skulle klippa sig. Och jag och Sara gick in på H&M. Ovanligt? Nähä!

Sara skulle ha jeansshorts. Jahapp. Mot jeanshyllan. Det fanns 4 shorts att välja på. Hon hittade ett par. Självklart de dyraste. Men hon har den turen att inte betala sina kläder själv. Fast det är iof jag som valt att göra det så :p

Sen gick vi in på Din Sko. Jag var tvungen att köpa skor till bröllopet. Trängde mig in till reahyllan. Hittade ett par skor. Självklart 37, jag har 38. Men sen vände jag ryggen till och huxflux flög det dit ett par 38:or. Dom passade perfekt! Dom blev det. 129 kr, vanliga fall har dom kostat 249. Vilket kap Maria!

Sen gick vi in på H&M igen. Gick emot reahyllorna. Sara hittade två enkla tröjor. Enfärgade, en grön och en petrol. Jag hittade två tröjor av samma modell, en gul och en lila. Finfint!


Sen vart det lite panik.

Klockan var 20 i 5. Klockan 5 skulle jag vara hos Åsa.

Bussen gick halv 5. Mamma var inte klar på stan så jag kunde inte åka med dom hem. Men efter mycket velande genom telefon från mig och Åsa kom vi på att jag får ta 5 bussen och de får vänta på mig. Snälla som Åsa och hennes pappa är väntade dom snällt. Tack hörni:)

Vi åkte mot Jacob där vi skulle ha filmkväll.

Imorgon blir det firande av Åsas och hennes mammas födelsedagar och sånt blir sent. Så vi åkte hem vid nio för att orka med morgondagens natt.

Nu sitter jag i mitt rum som ser ut som tredje världskriget. Kanske behövs städas? Möjligtvis!? Med bra musik går det fort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 augusti 2011 10:58

läs min blogg på mariauusimaki.blogg.se istället!

Av Maria - 4 augusti 2011 16:55

Jag får inte till det med att ladda upp bilder från mobilen hit till bloggen, så jag byter blogg till blogg.se. jag hoppas att ni tappra läsare som följer mig här fortsätter i blogg.se. den nya bloggen heter mariauusimaki.blogg.se :-)...

Av Maria - 4 augusti 2011 11:20


Godmorgon! Varje dag (förutom igår när grannen klippte gräset) så har jag sovit till 11. En perfekt tid, precis lagom till solen börjar bli varm och solvänlig!   Tänkte bara tipsa er om karotentabletterna jag äter. Jag började med dem för att jag...

Av Maria - 4 augusti 2011 00:37

Kvällens egentliga planer gick i kras, börjar tröttna på att arrangera saker när folk hoppar av i sista sekund! nu blev kvällen bra, om inte bättre, ändå. jag och marcus åkte in till stan, köpte med oss lite fika och satte oss vid slussen. Södertälje...

Av Maria - 3 augusti 2011 09:47

Vaknade rätt så tidigt idag, vår morgonpigga granne vars gräsmatta börjar precis utanför mitt fönster fick för sig att klippa gräset imorse. Men - mer tid till att sola!   För ett tag sedan nämnde jag det där skolarbetet som jag fått en idé till....

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards