Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 17 juli 2008

Av Maria - 17 juli 2008 23:04

Idag har jag och mamma varit i Skärholmen och shoppat så plånboken flög!

Mamma skulle leta klänning och så till bröllopet. Efter många timmars letande hittade hon en sju mil lång klänning. Men eftersom min mamma är bra vän med sin antika(?) symaskin fixar hon till det lätt som en plätt!

Mitt i shoppandet stötte vi på Ida och Joel! Roligt att se folk i vardagen som man bara ser spåniga och danna på utställningar :P

Det enda jag hittade var två nagellack :P Men det var bra det för att när jag ser fina kläder kan jag shoppa så jag måste skrapa ur plånboken.

Jag har kommit på att måla naglarna är väldigt roligt tidsfördriv. Har hittat många konstiga färger när jag letat i lådorna här hemma. Vissa var gamla men några var fortfarande i funktion. Just nu har jag ett nagellack på mig som jag inte kan bestämma färgen på. Ena sekunden är det laxrosa, nästa orange och ibland rött? Konstigt? Men ballt är det ändå! Och idag invensterades det två nya, ett knallrött, det gamla vart snustorrt och ett gråsilver hittade jag också.


Jag har lovat Sara att prata lite om Gärngänget.

Gärngänget har tre medlemar. Bestående av Maria Uusimäki, Sara Zackrisson och Jerry ----?. Gänget startades för några dagar sedan och grundades av kvinnorna i klubben.

Gänget syns till på utställningar runt om i landet. Se upp för dom! Dom är riktigt vassa!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards