Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg under juli 2009

Av Maria - 6 juli 2009 13:20

ÅH JISSES!!!!


Jo vi började med att åka upp på fredag vid lunch. 6 timmars bilresa ner till Dingle där SM skulle hållas. När vi kom fick vi vänta ett tag på att checka in våra djur. När dom väl var incheckade och vi hittat våra burar osv gick vi mot vandrarhemmet där vi skulle bo. Väldigt nära och bra. Kom väl i säng vid halv ett någon sånt.


På lördagen sprang jag som en kanonkula runt runt i lokalen. Bea skulle upp till både Ungdoms-SM, Ungdoms-pet och vanliga pet. Och Algot till båda pettarna. Självklart lyckas allt bli ungefär samtidigt men djuren skötte sig utmärkt trots att Bea vid sista domaren var lite små grinig på att alla pillade på henne!

På kvällen var det dax för SM-festen och middagen. Maten var god men det var så fruktansvärt varmt i matsalen så så fort vi ätit gick vi ut och satt oss. Ett disco var anordnat men jag dansade inte så värst mycket. Tycker sånt är lite små pinsamt.


Kvällen blev inte så sen men ändå var jag som en trasa på morgonen när vi skulle upp på sönagen. Åt frukost lite halvvaken och gick ner för att titta till djuren. Det var betydligt svalare väder på sönadgen. Vilket var bra för att på lördagen var det säkert 30 grader och djuren mådde inte alls bra av det. Inte vi människor heller då det var så varmt att man knappt visste vart man skulle ta vägen ibland.


Reslutaten då:

Beatrice:

USM-ras: (championklass) BIR! 90p 1/2 BIS 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

USM-pet: 2/8 92p final men ej placerad.

Ras: (championklass) 4/5

Pet: 7/14 91p


Algot:

Pet: 90p 5/11

USM-pet: 91p 4/8


På SM är det ju så att det är inte prisutdelning i samband med finalen utan det ropas ut när alla finalen gått. När djuret som blev BIR-R bland selfarna vart placerad som 3a om jag inte minns fel började jag tänka och blev så nervös att jag skakade! När de sa "och svensk vinnare 2009 i ungdomss- senior blir Sch Gp Trollstugans Beatrice!" satt jag händerna för munnen, skrek rätt ut. Gick lite halv stapplandes mot prisbordet och tog emot den fina rosetten, pokalen och en fodersäck. När jag sen kom tillbaka till "norrorts-gänget" började jag tokskratta och gråta så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Sprang ut och ringde Sara (såklart) skrek i telefonen så hon trodde Bea hade dött. Kan tänka mig att hon inte hörde vad jag sa men förstog på mig att något gått bra :p Helt sjukt!!!! Synd är väl att det blir inga poäng som räknad då det är inofficielt med ungdoms-sm. Men lyckan finns ju! Jag har ju sagt tidigare att SM skulle bli hennes sista utställning men vi tar hem Saras Jocke till Järbo utställningen så jag ställer henne där med! ;) Då ska vi även få hem lilla Junipher som vuxit på sig och blivit stor då :) SEN! Alvar som Prinsessan satt med förra sommaren flyttade till L som nu ska göra sig av med honom. Jag och mamma fick förfrågan att ta emot honom. Utan tvekan tackade vi ja! Han är cream crested och om han inte används till avel (vilket jag tvekar på att han inte kommer göra, självklart vill jag det!) så kommer jag faktiskt ställa han i pet. För goare grabb får man leta efter!!


Ska försöka få till ett fint foto på Bea med hennes rosett och pokal :)

Av Maria - 1 juli 2009 23:24

Sitter här och är inte det minsta trött! Har läst alla bloggar så jag kan vad som hänt utan och innan nu. Ingen som skriver till mig någonstans, varken msn eller sms. Familjen sover. Katten är ute och ränner någonstans. Marsvinen är helt utslagna efter dagens värme. Men det är nog egentligen de som har det svalast inne hos sig. Jag kom på mig själv för några minuter sen att det var fruktansvärt varmt här inne. Gick ut i huset och det var ju kallt jämfört med här inne. Och då var det säkert minst 26 grader i huset.

Jag har minsta rummet och får också det varmaste.. Men jag ska inte klaga, för jag har det så fint i rummet nu sen vi gjorde om :) Stormtrivs verkligen!


Ringen på benet börjar försvinna nu. Men dessvärre verkar inte ryggen och lungorna vara kopplade till borrelian då de inte blir bättre. Fick order av läkarn att börja träna, att det kan vara därför jag har ont i ryggen. För att jag inte tränar. Så idag fick jag ta tummen ur arslet och sprang 2 km. Jisses vad jobbigt det var!! Ska försöka med det varje dag nu. Och öka längden så smått. Vet ju hur det har gått förut när jag sagt att jag ska börja, håller i några dagar. Men hällre träna än att gå med pajjad rygg.


Har börjar förbereda lite smått inför SM nu. Är så tacksam att mamma är så snäll och trimmar Bea så inte hon blir grinig på mig. Hon har temprament den damen! Alla marsvinsprylar + matskålar och vattenflaskor är framtagna. Ska ladda upp ordentligt med gurka också då de brukar vara lite dåliga på att dricka vatten när de inte är hemma. Tänkte ta tag i klorna och tassarna imorgon :)


Förresten! Nu när utställningsannonsen till utställningen i Bärsta Party äntligen kommit upp får jag äntligen säga. Jag ska nämligen döma BIS PET! Himla spännande med hjälpdomaren också!!! Så se till att anmäla många pettisar nu hörrni! ;)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards