Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 25 juli 2009

Av Maria - 25 juli 2009 18:42

Nu är jag hemma efter 5 dagar på underbara Gotland!

Det var jag, Marcus, Mimmi, Pontus och Jenifer som åkte. Vid start härifrån vid 10 på måndagsmorgon var vi framme vid Nynäshamn vid 12 för att sedan ta färjan över till Gotland! Lite nervöst måste jag säga att det var då det dels var evigheter sedan jag åkte färjan och så var det ju första gången på moppe! Men dessa snälla "vinkgubbar" vinkade så fint vart vi skulle köra hela tiden så vi kom iaf ombord på rätt båt :p När vi sedan kom i land i Visby hade vi två timmars mopperesa framför oss. Ont i rumpan som sjutton hade jag när vi kom fram till stugan som vi skulle bo i :p

Vi bodde i en liten stuga i en vik på norra Gotland. Väldigt mysigt :)

När vi hade gjort oss hemma stadda i stugan, ätit oss mätta och gått runt lite i området var det inte så mycket kvar av kvällen. På tisdagen hade vi i tankarna att åka över till Fårö men när vi såg denna kilometer långa kö ångrade vi oss, så vi stannade i Fårösund och fikade och hade det allmänt trevligt :) På onsdagen gjorde vi ett nytt försök över till Fårö då vi fått veta att moppar har förtur, och det var så fint att det fanns en fil där det stog förtur så där körde vi snällt förbi alla bilar som stog i denna evigt långa kö och vi fick vänta högst 5 minuter! Fördel med moppe kan jag säga! ;) Under hela dagen låg vi på stranden, åt glass, fikade och gick runt lite på Fårö :) Mysigt! Dagen därpå var vi inne i Visby och strosade också :) Kort och gott så har jag haft en underbar vecka med underbara vänner och pojkvän!


För tillfället är jag extremt utställningssugen och är liiiite avis på alla Mittare som ska ha KM i helgen! Men jag laddar för fullt inför BIS bedömningen den 15e! Ska bli ganska skönt att bara ha ett djur med sig faktiskt!

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards