Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Maria - 21 augusti 2010 21:10

Alltså, jag tycker jag har, rent utsagt, jäkligt tur.

Som sjuttonåring att ens ha ett jobb hela sommaren. Inte bara tre veckor och tjäna 50 spänn i timmen av kommunen. Jag har jobb från maj till augusti och och tjänar bra. Plus att jag blir inringd på djurhuset lite då och då.


Många har sagt åt mig att tagga ner. Att inte jobba så mycket som jag gör, att tacka nej till vissa pass. Men jag tänker inte göra det. För om jag nu har den turen jag har tänker jag inte sopa chansen. Vem vet, djurhuset kanske blir ett säkert kort när jag gått ut gymnasiet? 


På djurhuset är inte samma stress som på cafét. Jag lär mig, det nyttjar min utbildning. Främst foderlära, men också vilka halsband som är bra till vad osv. Jag älskar det. Jag älskar också att jobba i café, få servera, dekorera bakelser, hjälpa.

Trots att det blir jobbigt ibland med skolan så lönar det sig, jag kan göra grejer som kostar, jag kan köpa tröjan som man vill ha bara för att den är fin. Såklart begränsat men det är ändå mer än ingenting.

Jag svävar nog på moln varje dag tror jag ändå.


Sen lite annat också. Teddyflickorna var och pucklade på lilla Desideria idag som precis flyttat från mamma. Hon satt och skrek alldeles livrädd i ett hörn. Jag tog upp henne och kände då vilken kropp hon har. Helt fantastisk! Och pälsen, hon har på något konstigt vis aldrig haft någon bäbispäls :-S

Har börjat trimma Chindira och Cleopatra inför NM också. Tror nog att det blir bra ;-) Länge sen jag hade något att trimma bara så man kommer ju lite ur form..:-p

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards