Maria, mitt i tonåren

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av Maria - 18 augusti 2010 13:15

Jag börjar min andra skoldag med att vara sjuk..

Vaknade imorse och var jätte yr, försökte göra mig iordning så gott jag kunde men fick lägga mig varannan minut. Och när jag ställde mig framför spegeln tippade jag nästan omkull. Så det var bara att lägga sig igen..


Men vi ringde till läkarn. För jag har ju haft smärtor i bröstet nu i över ett års tid, och även benen till och från. Och nu yrsel. Förra sommaren hade jag borelia och mammas första tanke var att det var den som spökade, för man kunde tydligen ha lite kvar. Så vi fick en tid till 11 idag. Lite halv vimmlig kom jag till läkarn och efter stick i fingret och EKG konstaterades det att jag hade en inflammation i en led eller muskel i bröstet, kallades även Tietzes syndrom och var vanligt bland unga kvinnor. Så smärtan i bröster jag gått med sen våren i nian. Alltså nästan ett och ett halvt år sen har varit en inflammation. Efter typ 100 läkarbesök fick vi äntligen reda på vad det var. Så nu ska jag knapra tabletter i en månad.


Igår fick vi åka och lämna in min dator som knäppar sig hela tiden, inte vill starta och så. Hoppas det blir fixat. Och imorgon bär det av mot Eskilstuna med skolan. Vi ska gå på Eskilstuna Zoo en hel dag och lära alla stackars nya ettor allt vi kan! ;-)

Presentation

Maria Uusimäki heter jag och är 18 år. Pluggar till djurvårdare på Spånga gymnasium, andra året. Mitt största intresse är marsvin, som tar upp en stor del av min vardag och även bloggen. Men det skrivs även om tankar drömmar och vardagen.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards